Kollektivavtalsförhandlingarna fortsatte för Call center-tjänster på tisdag 13.3
I dag fortsatte förhandlingarna fortfarande i tuffa tecken om arbetsvillkoren för arbetstagare inom telefontjänster och kontaktcenter med andra ord för Call center-tjänster.
Utmanande inom förhandlingarna är fortfarande arbetsgivarens målsättning att betala en del av löneförhöjningarna företagsspecifikt. Även lönefrågan diskuterades länge vid förhandlingsbordet.
PAM och arbetsgivarnas representant PALTA förhandlar om nya arbetsvillkor för arbetstagare inom telefontjänster och kontaktcenter.
Enligt PAMs jurist Karoliina Huovila är det den lokala andelan som skavar i förhandlingarna, men parterna vill hitta lösningar.
"Vi fortsätter att söka lösningar i de följande förhandlingarna som hålls på fredag 16.3”, berättar Huovila.
Villkoren i det gamla kollektivavtalet följs dock på arbetsplatserna fram tills dess att ett nytt avtal träder i kraft. Inom ramen för kollektivavtalet finns omkring 3500 arbetstagare.